Στη Βουλή η ιδιωτικοποίηση του Λιμένα Ηγουμενίτσας με Ερώτηση των βουλευτών Ηπείρου του ΣΥΡΙΖΑ



Ο ΣΥΡΙΖΑ κινητοποιήθηκε μετά την απόφαση της κυβέρνησης για δημιουργία και λειτουργία του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ), και κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας επισκέφθηκε τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας ώστε να ενημερωθεί για την κατάσταση του λιμανιού και να διαμορφώσει άποψη για την προωθούμενη από την κυβέρνηση ιδιωτικοποίησή του.
Το κλιμάκιο ενημερώθηκε εκτενώς για το σύνολο των θεμάτων που αφορούν τον λιμένα της Ηγουμενίτσας, για τη μεταφορική και εμπορική κίνηση του, για τα έργα της Β’ και Γ’ φάσης, για την χερσαία ζώνη και τα μικρότερα λιμάνια Συβότων, Πλαταριάς και Σαγιάδας και για τον επικείμενο ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων. 
Ο διευθύνων σύμβουλος ενημέρωσε επίσης το κλιμάκιο για τον τομέα της κρουαζιέρας και εκτίμησε ότι αν αξιοποιηθεί σωστά, αναμένεται να δώσει ευεργετική ώθηση στην τοπική και περιφερειακή οικονομία. Αυτό, του είχε επισημανθεί και από ομάδα ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων αξιολογητών που είχε πριν λίγους μήνες επισκεφθεί το λιμάνι και βρήκε την γύρω περιοχή άκρως ελκυστική τουριστικά και περιβαλλοντικά.  
Τέλος στο κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ Θεσπρωτίας αναφέρθηκε πως το ΔΣ του ΟΛΗΓ ΑΕ δεν έχει καμία ενημέρωση για το τι η κυβέρνηση σχεδιάζει να κάνει στο μέλλον με το λιμάνι. Έτσι μετά από συνεργασία με τον βουλευτή Ιωαννίνων Χρήστο Μαντά και τους άλλους  βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, έγινε σχετική ερώτηση στους αρμόδιους υπουργούς.

Στη Βουλή

Η Ερώτηση που υπογράφουν οι: Χρήστος Μαντάς, βουλευτής Ιωαννίνων, Όλγα Γεροβασίλη βουλευτής Άρτας, Κώστας Μπάρκας, βουλευτής Πρέβεζας και Όλγα-Νάντια Βαλαβάνη, Βουλευτής Β’ Αθηνών,  τονίζει ότι ως ένας από τους πιο σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους της Δυτικής  Ελλάδας, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας έχει χαρακτηριστεί εθνικής σημασίας και συνδέεται με το Πρίντεζι, το Μπάρι, την  Ανκόνα και τη Βενετία, ενώ στο εσωτερικό της χώρας συνδέεται με την Πάτρα, την  Κέρκυρα, την Κεφαλλονιά και τους Παξούς, ενώ στο εγγύς μέλλον έχει προγραμματιστεί και ο ελλιμενισμός κρουαζιερόπλοιων. 
Οι βουλευτές επισημαίνουν ακόμα ότι ο ΟΛΗΓ ΑΕ είναι κερδοφόρος οργανισμός (με βάση τις λογικές της αγοράς) και μια εταιρεία που αποδίδει κάθε χρόνο στο ελληνικό δημόσιο που είναι ο κύριος μέτοχος, σημαντικά έσοδα και έχει σημαντικά πλεονεκτήματα μιας και, όπως σημειώνουν:
-Διαθέτει αποθεματικό που υπερβαίνει τα 12 εκ. ευρώ.
-Το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας σε σχέση με το ενεργητικό της μόλις που φθάνει στο 20%.
-Η εταιρεία δεν εκτίθεται σε χρηματοοικονομικούς κινδύνους, όπως κίνδυνο αγοράς,
μεταβολές σε συναλλαγματικές ισοτιμίες, τιμές αγοράς, πιστωτικό κίνδυνο και κίνδυνο ρευστότητας. 
-Τα χρηματοοικονομικά μέσα της εταιρείας αποτελούνται από καταθέσεις σε Τράπεζες (όψεως, προθεσμιακές) εμπορικούς χρεώστες και πιστωτές.
-Η εταιρία δεν αντιμετωπίζει συναλλαγματικούς κινδύνους, διότι οι συναλλαγές της είναι σε ευρώ.
-Η εταιρία δεν εκτίθεται σε κίνδυνο διακύμανσης επιτοκίων καθώς δεν κατέχει χρεόγραφα, ούτε έχει δανειακές υποχρεώσεις.
-Η εταιρεία δεν εκτίθεται σε κίνδυνο τιμών. Οι τιμές της παροχής υπηρεσιών δεν αποτελούν πηγή κινδύνου, όπως και το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών.
-Η εταιρία δεν αντιμετωπίζει σημαντικούς πιστωτικούς κινδύνους. Οι απαιτήσεις από πελάτες προέρχονται κυρίως από μία μεγάλη, ευρεία πελατειακή βάση.
- Για την εταιρία δεν υπάρχει κίνδυνος ρευστότητας καθώς διαθέτει αρκετά ταμειακά ισοδύναμα για να καλύψει τις λειτουργικές της δαπάνες.
-Η εταιρεία υλοποίησε Επιχειρησιακό Σχέδιο για την περίοδο 2009 – 2011 και έχει εγκεκριμένα έργα και μελέτες αλλά και έργα που ήδη υλοποιεί, ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, όπως το εμπορευματικό κέντρο, η επέκταση του λιμανιού, κλπ.   
Ταυτόχρονα, τονίζεται ότι στην ουσία διαχειρίζεται όλα τα παράλια της Θεσπρωτίας και πολλοί είναι αυτοί που έχουν εκφράσει φόβους για την πιθανή «προίκα» που θα διεκδικήσει ο όποιος «επενδυτής» μαζί με το λιμάνι, αφού η ΟΛΗΓ δεν έπαψε ποτέ να διεκδικεί τη χερσαία ζώνη της Ηγουμενίτσας, ενώ πολύ πρόσφατα ζήτησε να μετονομαστούν τα αλιευτικά καταφύγια, Πλαταριάς, Συβότων και Σαγιάδας σε μαρίνες με το σκεπτικό ότι έτσι αποτελούν ελκυστικότερη επένδυση!
Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
•Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για το μέλλον του λιμένος Ηγουμενίτσας;
•Πόσο αποτιμάται και ποιες υπηρεσίες του σκέπτεται να εκχωρήσει; 
•Τι γίνεται με την παράκτια χερσαία ζώνη του λιμένος και τα μικρότερα λιμάνια Σαγιάδας, Συβότων και Πλαταριάς ; 
•Πόσο θα αναμιχθεί στο έργο του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ και τι σχετικές οδηγίες έχει δώσει ;
•Πώς θα διασφαλίσει τα συμφέροντα του δημοσίου και της φιλοξενούσας πόλης η όποια σύμβαση τελικά προκριθεί;
•Πώς θα οδηγηθούμε στην ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση μιας ακριτικής περιοχής όταν εκχωρείται μια τεράστια υποδομή εθνικής σημασίας;  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η νέα ταινία της sirina με πρωταγωνίστρια τη Μαριάννα Ντούβλη

Απίθανα φωτογραφικά «παιχνίδια»!

Γάτες πιάστηκαν… στον ύπνο σε αλλόκοτα σημεία!