Στο δρόμο της ιδιωτικοποίησης η Εγνατία Οδός



Τι απαντά στον ΣΥΡΙΖΑ ο Αναπληρωτής Υπουργός Στ. Καλογιάννης – Για προσχήματα κάνει λόγο ο βουλευτής Χρήστος Μαντάς
Με «ασαφή και προσχηματικό τρόπο» απάντησε ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ, ύστερα από πρωτοβουλία του βουλευτή Ιωαννίνων Χρήστου Μαντά, σχετικά με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των 3 κάθετων αξόνων της σε ιδιώτη. Αυτό διαπιστώνει με δήλωσή του ο βουλευτής κ. Μαντάς, ο οποίος θεωρεί ότι ο υπουργός «μιλάει γενικώς και αορίστως για ζημιές της «Εγνατία Οδός ΑΕ» οι οποίες θα επιβαρύνουν το Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να δεσμεύεται για το αν τα χρέη των 600 εκ. ευρώ θα διαβιβαστούν στον ιδιώτη παραχωρισιούχο ή θα επιβαρύνουν το Ελληνικό Δημόσιο».
Στην απάντηση του υπουργείου ενδιαφέρον έχει ότι παραμένει σε ισχύ η πρόθεση να λειτουργήσουν ηλεκτρονικά διόδια, από τα οποία ελπίζουν πολλοί ότι θα επέλθει κάποια μείωση για τις κοντινές διαδρομές. Γίνεται όμως συνολικά, σαφές ότι η Εγνατία έχει μπει βαθιά στον χορό των ιδιωτικοποιήσεων και ο σχεδιασμός έχει προχωρήσει, κάτι που βρίσκει αντίθετο τον ΣΥΡΙΖΑ.
Μιλάει, αναφέρει ο κ. Μαντάς για την απάντηση του υπουργού «για την πλήρη κάλυψη του κόστους λειτουργίας και συντήρησης από τον παραχωρησιούχο, μέσω των διοδίων, χωρίς να αναφέρονται οι όροι της άριστης και ασφαλούς λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου. Επίσης, αποκρύπτει το γεγονός ότι τα δημόσια ταμεία θα στερηθούν περισσότερα από 2 δισ. ευρώ σε χρονικό ορίζοντα τεσσαρακονταετίας της προβλεπόμενης παραχώρησης, ένα ποσό που θα μπορούσε να συντηρήσει μεγάλο μέρος του εθνικού και επαρχιακού δικτύου όλης της χώρας».
«Αποσιωπά την προικοδότηση με τους σημαντικότατους κάθετους άξονες που συνδέουν την Εγνατία οδό με τα σύνορα της Βαλκανικής οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρωθεί κατασκευαστικά και δεν προβλέπονταν να τοποθετηθούν διόδια. 
Παραπέμπει σε κάποια τελική φάση τη λειτουργία συστήματος ηλεκτρονικής συλλογής διοδίων, όταν ήδη από την 1 Οκτωβρίου έχει επιβληθεί αύξηση της τάξης του 20% στα τέλη διέλευσης. Μήπως για να τα βρει ο ιδιώτης- ‘ένοικος’ σε αυξημένη τιμή;», αναρωτιέται ο βουλευτής.
Τέλος για το θέμα των εργαζομένων ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζει:
Διαβεβαιώνει επίσης ο Υπουργός ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα σχετικό με τις συμβάσεις των εργαζομένων. Με ποιόν τρόπο εγγυάται την παραμονή του τεχνικού και διοικητικού προσωπικού της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» όταν εταιρεία θα έχει ιδιωτικοποιηθεί; Εν τέλει δεν μας είπε ο κ. Υπουργός έναντι ποιού αντιτίμου μπορεί να παραχωρηθεί για σχεδόν μισό αιώνα ο μεγαλύτερος οδικός άξονας της χώρας, που κόστισε συνολικά 6 δις ευρώ, κατασκευάστηκε αποκλειστικά με χρήματα των Ελλήνων και των Ευρωπαίων φορολογουμένων και είναι ταυτόχρονα ύψιστης εθνικής, στρατηγικής και αναπτυξιακής σημασίας; Ως πότε θα συνεχιστεί η πολιτική του «ξεπουλήματος» όλων των παραγωγικών μονάδων στις οποίες συμμετέχει το Δημόσιο όπως η Εγνατία, η ΑΤΕ, το ΤΤ, τα ΕΛΤΑ, η ΣΕΚΑΠ ,ο ΟΠΑΠ, η γαλακτοβιομηχανία ΔΩΔΩΝΗ κ.α.;», καταλήγει.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η νέα ταινία της sirina με πρωταγωνίστρια τη Μαριάννα Ντούβλη

Απίθανα φωτογραφικά «παιχνίδια»!

Γάτες πιάστηκαν… στον ύπνο σε αλλόκοτα σημεία!